Thursday, February 24, 2011

adakah kita semakin kedepan atau semakin kebelakang

Assalamualaikum

motif aku menulis ni sebenarnya bukan untuk apa..tapi aku tertanya tanya...apa sebenarnya yang telah berlaku sekarang..
malam semalam...aku pergi ke bilik rakan aku.. saja je la...buat lawatan suka suka...
dalam tengah berborak tu tiba-tiba terkeluar 1 isu berkaitan tentang cara hidup zaman moden sekarang ni..

cerita punya cerita tiba tiba masuk lagi 1 isu iaitu "GAY" dan "LESBIAN"...huhu...
bukan main exited budak budak ni bercerita..rupa rupanya artis di malaysia ni pon tak semuanya "bersih"...
apa yang saya hendak maksudkan adalah ramai juga di kalangan mereka yang terdiri dari golongan "gay dan lesbian" ni...

cuma biasalah...benda benda macam ni tak semua orang tahu.. ada yang telah tahu dan ada juga yang tak tahu..
ada juga yang tak menyangkainya pun...

hurmmm....bagaimanalah yang akan terjadi pada generasi akan datang kalau benda yang sering menjadi ikutan sekarang ni
terdiri dari benda benda yang tidak betul...

harap kita kita dan juga manusia manusia di zaman sekarang ni dapat mendidik generasi akan datang serta dirinya sendiri dengan lebih baik...



p/s:muhasabah diri dan dekatkanlah diri dengan Allah

9 comments:

sTaRLighT said...

yup2 betul tu..
dan spe lak yg nk mntadbir negara???
klu generasi skng mcm ni
huhuhu

mohd zhafri said...

@sTaRLighT
sokong2~

Encik Blogger said...

harap2 kedepan... semoga today lebih baik dari semalam

Nur Izzati said...

bgi sy prnt kena kawal pgaulan anak2
** semoga kita sntiasa dilindungi Allah..

*** sy tag zhafri 4 pencarian blog paling cantik & hensem 2011.. klau rajin join lerr.. ^_^

mohd zhafri said...

@Encik Blogger
insyaallah~

@Nur Izzati
same2 lah renung2kan ye... =)

Rozuan Ismail said...

mudah2 an kita diberikan hidayah oleh Allah SWT untuk dijauhkan dari sebarang perkara yg terkutuk

Sunah Mohammad said...

moga kita semua dijauhkan dari perkara yang dimurkai olehNya..ameen..

mohd zhafri said...

@Rozuan Ismail
ameen~ insyaallah

@Sunah Mohammad
ameen....insyaallah

mohd zhafri said...
This comment has been removed by the author.