Saturday, November 19, 2011

Ulaq besaq habaq hang!!! (robot version)

Assalamualaikum & salam sejahtera

Ni aku nak mai cherita kat hang pa semua. Apa? Dok ehh....tak bohong tang mana pon. ni betui punya mari baq hang. Depa doq cipta robot ulaq besaaa... ulaq ni depa "Titanoboa" yang mana nama sempena ulaq yang sebenar yang sama saiz baq hangggg...

ni aku bukan nak kalut apa, ulaq robot ni besa dia ada la dalam 15meter. betui baq hang.. 15meter tuu...untuk gerakkan ulaq ni, depa guna beteri lithium-ion ja, tapi ulaq ni boleh keluaqkan output sebanyak 18 kuasa kuda bq hanggg...maknanya, senang2 la dia nak belit mangsa. (aku tak paham awat depa buat robot ni..haha)


(amacam? besaq tak?)

saja ja aku nak kongsi dengan hangpa semua pasai apa, pasai aku tengok benda ni "rare"..huhu
mai kita tengok video dia pulak na



nota kaki robot: macam2 benda diorang nak reka...huhu...btw, menarik juga

10 comments:

Ahmad Haziq Azlan said...

wah canggihnya

NadiRah said...

anakonda!!!!

mohd zhafri said...

@Ahmad Haziq Azlan
ni kalau belit kompom x lepas...

mohd zhafri said...

@NadiRah
anak konda kondi...hihi

Anonymous said...

apasal hang cakap utara pulak ni....walau weh...

mohd zhafri said...

@Anonymous
saja ja try cakap utara...sat nnt cakap ganu plak...

Afif, H. said...

aku nampak ada orang naik spider.

tu yang lebih menarik.
haha!

mohd zhafri said...

@Afif, H
haha...spider vs anakonda...siapa akan menang dan siapa akan kalah?

Afif, H. said...

harimau boleh menang?

haha

mohd zhafri said...

@Afif, H
boleh nye pun adoi